Nov 6, 2012

mY sPeciaL dAy

Assalamualaikum....

Alhamdulillah masih diberi peluang bernafas sehingga sekarang. A few minute later who know what will happen..so, i'm say sorry for all my mistakes which has hurt all of you...

Today is my special day..senyum je manjang..harap tak ada yang akan spoil mood WNA hari ni..hehe..Hari ni pagi2 lagi kuar umah menuju ke UTC PUDU tuk buat pasport. Alhamdulillah sejam jer dah siap. And today, 1st time in my life setelah usia menginjak ke 20+++, jalan2 kat KL sorang2..giler penuh orang dalam lrt kalau pagi2..nasib baik pagi masing2 bau segar2..macam mana agaknya time balik kerja...fuhh..nasib baik jalan kaki jer dari umah ke tempat kerja...hehe

Balik dari UTC PUDU, dah sampai stesen Bandar Tun Razak baru buat keputusan nak gi Jusco Taman Maluri, memandangkan masa masih panjang. Ambik teksi ke sana, dalam hati berkira-kira nak beli kek for myself and treat my ofismate, tapi tak da yang berkenan. Last2 singgah Mekdi bekfes sorang2. Dalam hati, "celebrate sorang2. bile lah nak kawen, ada jugak yang nak celebratekan..hehe". Then pas bekfes, terus balik ofis sebab dah tak da apa nak buat.

Esok insyaAllah WNA akan ke Johor untuk lawatan penandaarasan di UTM dan UTHM. Hope semua berjalan lancar. Pegi buat pasport pon pasal ni lah. Plan asal, esok kt UTM dan lusa kt National Library of Singapura tapi tak dapat kelulusan dari pihak atasan so, tukar plan ke UTHM. Tapi diorang still akan seberang ke sana tuk jalan2 selepas acara rasmi tu..memang adat lah kan lawatan rasmi ni di meriahkan dengan acara sampingan..Ni lah 1st lawatan WNA with library PPUKM..=)

Hari ni pagi2 lagi adik lelaki kt Kedah mesej, umi ayah adik lagi dua orang kt kampung call...thank to all of you..sayang kamu ketat2..*walaupun sy tau kamu xbaca blog saya n xpernah tau pon kewujudan blog ni. Kisah kek batik yang comel. Seronok dengar khabar dari kampung.

Walauapa pun, hari ni menandakan usia makin dekat dengan kematian. Cerita, cerita jugak..tapi harus ingat mati bila-bila masa saja. Sepanjang perjalanan dari umah>>UTC PUDU>>Jusco Taman Maluri>>Office, dalam fikiran, bagaimana kalau ajalku datang sebelum sempat selesaikan urusan yang dirancang. Adakah dalam keadaan baik atau sebaliknya. Sebab benda ni kita tak jangka. Ajal maut di tangan Allah. Moga-moga diberi keampunan oleh Allah atas segala dosa yang diberikan. Harap apa yang kita buat sehari-hari jadi bekal kita di sana nanti. Moga pengakhiran kita dalam keadaan baik dan diredhai Allah.

Wishing myself Happy Birthday of 23rd...semakin banyak angka, semakin dekat kita dengan ajal...


jom sama-sama muhasabah diri...=)

3 respon masam manis:

Ym.Bundle said...

hepi besday wan..tadi aku dah tulis komen lain, sekali ilang plak..malas dah dah tulis balik..haha..apa pon semoga cpt kawen kay..

NasQ said...

selamat hari jadi tua.,..

ME CTCT said...

alamak...bisday kamu dh lepas...sorry...happy belated besday chilled....lau ade rezki, kita sambut same2 nti ye :D

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger