Oct 31, 2012

kEceLaRuaN hAti

Assalamualaikum w.b.t

Selagi berkesempatan, WNA akn mencoret. InsyaAllah

Banyak nak cerita, banyak nak kongsi tapi semua terbuku di hati.
Hanya Allah yang tahu apa yang dirasa saat ini

Rasa kesunyian, tidak tenang, bercelaru, tertekan
Hilang pedoman..rasa hilang identiti diri
hilang arah tuju...
keliru tentang matlamat hidup
terbelit dengan dosa-dosa yang dipikul

solusi yang tidak berpenghujung
mencari dan terus mencari
mecari sedikit keredhaan dari Yang Maha Pencipta
hanya bersandarkan iman senipis kulit bawang
yang masih bersisa di dalam hati
mengharap kekuatan dari Yang Maha Berkuasa

merintih merayu pada Yang Maha Pengasih dan Penyayang
agar tidak hilang dari petunjukNya
agar hati masih terdetik tika melakukan kesilapan
agar ada cahaya tika kegelapan
agar diri tidak lali mengingatiNya
dan agar diri dapat meninggalkan kemaksiatan kepadaNya

 

 

 


4 respon masam manis:

Tukang Karut said...

merintih merayu pada Yang Maha Pengasih dan Penyayang
agar tidak hilang dari petunjukNya

Hafizin Jamil said...

solusi tu aku macam imagine majalah solusi da...haha

jeBateja said...

Elok bebenor le ingat2kan dosa...jgn mcm den ni...ingat jer....tapi tak buat apa2 pun utk kurangkan nya,,,adehhhh

Siti K------- said...

aamiin....semoga kamu sentiasa mengingati Tuhan...jangan lupakan DIA k :)

p/s: untuk diriku jugak...

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger