Nov 22, 2011

perbuatan yg sia2~

skrg ni, heboh diperkata isu perpecahan umat islam.. sana sini heboh
apa sbnrnya berlaku..? tidak perlu tunding jari mana2.. aku x la mmihak kepada sapa2..
cuma yg terkilan.. isu2 dalam youtube.. bnyak cut video dan mmburukkan ustaz2 dan kat situ tulis hadis2..

kamu dgr ceramah semata2 mahu cari kslhn sorg ustaz dan backup dgn ustaz yg len. tolonglah.. 
tangan2 manusia mana lah yg bgtu jahat nak rosakkan islam itu sndr..

kita beruntung.. ada org mahu berceramah secara percuma..skurang2nya org2 melayu ada asas2 agama.. 
allah berjnji dalam Al Quran "sekiranya sstu umat itu tidak mmpu mnjaga islam, maka akan Aku gntikan dgn umat yg lain"
lihat kisah2 dahulu, umat2 terdahulu speti kaum Luth dan tsamud.. mereka yg xmmpu mnjaga islam. diazab di dunia lg.. jagalah islam spy Allah x turunkan bala buat kita

berlaku perpecahan dalam umat islam ada 3 perkara saja.. telah digariskan oleh nabi kita Rasulullah SAW pada 1400 tahun dahulu.
kata Rasulullah SAW: kebimbangan terbesar aku terhadap umat islam itu ada tiga perkara (yakni yg mmbawa kepada perpecahan umat islam), pertama pmimpin yg zalim, kedua ulama yg mndiamkan ilmu2 demi kepentingan dunia dan ketiga munafikun yg berckp soal2 agama.

Rasulullah awal2 lg gtau kita.. so.. cara nak merawat cuma kmbali kpada Islam jgk.. aku berjumpa dgn sorg pegawai penjara.. berckp soal islam bgaimana perlksanaannya di malaysia. beliau jawab ringkas je
"semua org boleh nmpak.. jalan nak kurangkan jenayah2, kmbali kpada islam, itu saja caranya"

skrg ni.. ada tgn2 jahat yg merosakkan ulama2 dan ustaz2 mlalui edit2 video.. cukuplah.. kamu beruntung.. skurang2nya mereka mahu sampaikan ilmu2 agama.
.ada pulak mulut2 jahat gtau 
"dorg ni sombong, mgajar sana sini nak suruh org tgok dia ni hebat ilmu, suruh org pnggil dorg ulama"
nauzubillah.. ada jgk mulut2 cmni..beruntunglah kamu..skurang2nya mereka mahu islam itu ditegakkan atas jalan Al quran dan Sunnah.. 
Allah berfirman (aku lupa ayat yg mana).. 
kalau bukan kerana haiwan dan tumbuhan, tidak Aku turunkan hujan sbg nikmat utk sekelian alam. 
berterima kasih la kpada Allah sbb buat haiwan ngan tumbuhan... kalo x?? kemarau lah kita..

kita ni hidup pon atas nikmat dari Allah.. kita berjnji di Luh Mahfuz kita akan ikut apa yg Allah suruh dan tinggal apa yg Allah larang.. skrg?? jnji tinggal jnji..

ni bukan soal politik.. ini soal islam.. sayangi Islam ykni agama kita.. tidak ada satu nikmat yg paling besar kurniaan Allah selain nikmat islam.. di UK, kbarangkalian utk negara tersebut mnjadi negara islam adalah dalam jgka masa 20 tahun lg.. gereja2 bertukar milik mnjadi msjid di merata2 tmpat di UK.. kita??? bergaduh sana sini.. aku kutuk ko, ko kutuk aku.. apa nih.. sabda Rasulullah dalam khutbah jumaat yg terakhir

"aku tinggalkan kamu dua perkara, nescaya kamu tidak akan sesat selama2 nya JIKA KAMU BERPEGANG TEGUH KEPADA AL-QURAN DAN AL-SUNNAH"

tp.............. MAHUKAH KAMU IKUT KATA2 RASULULLAH???????
itu je.. tepuk dada, tnya iman.. di mana iman kita?

6 respon masam manis:

cimOt said...

zaman laaa ni, org besar2 terutamanya ambil remeh isu2 agama ni..as long as simple n not affected their life..but contradict to our religion..sigh :(

hopefully, we're still on the right path..

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said...

ramai sgt yng jahil..hudud pon ramai tolak..hrmmm

Syairani Tarmizi said...

manusia.kbai.

sUe UnniE;) said...

tue la kan.. smua nak tunjuk pndai..ish

Juliet_iRa~" said...

tu y tbaik kan..dgr kata2 nabi kita..

semoga kita semua berada dlm rahmat dari Nya..

ctk said...

semalam pergi usrah...bercakap psl ni la...sedih sgt....masing2 nk kata dia yg betul, jgn dgr org laen,...

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger