Nov 27, 2011

di mana nilai sebuah maruah di mata kamu?

Assalamualaikum....................
ari ni ada cter panas.. yelah.. skdr berkongsi pendpt..
perlu ke kita amik kesempatan ke atas sorg pmpn yg sayangkan kita

aku ada berbual dgn sorg kawan.. smlm lah.. skdr bercerita utk dijadikan pedoman.. adakah kita ni btol2 boleh mmpercayai psgn kita

aku: weyh.. ko da ada isteri kan.. skrg dia watpe?
kawan: ada.. dia kat sungai buloh.. keje skrg
aku: skrg ko ada kat sini kan.. ko da ada isteri, kenapa cari lg..ko nak pasang berapa weyh..haha
kawan: ileks la.. kita kan muda.. aku pon nak "try" org len jgk
aku: hahaha.. dosa weyh..
kawan: alaaaa.. yg pentg aku dapat pmpn.. itu saja..
aku: dgr kata ko dapat tackle sorg awek kat sini.. nama dia M*** kan.. btol ke?
kawan: aah.. senang je nak tckle pmpn ni.. anak dara lak tuh
aku: ko ni biar btol.. jgn la rosakkan anak dara org.. xbaik la.. kalo pelacur2 tuh.. aku rasa bnda tu still dosa besar.. ko nih.. apatah lg nak rosakkan maruah sorg gadis
kawan: kalo dia nak, apa slhnya.. aku nih.. suka "try" pmpn.. xkan asik nak rasa yg bini ke.. borink
aku: ko nih..haha.. adeh. aku xtau da nak kata cner.. jgn la weyh.. xbaik la.. sian kat dia
kawan: ileks.. yg pentg aku gmbra..

di mana nilai sorg pmpn di mata kamu wahai laki2??
aku kesian tgok org cmni.. dan lg kesian dgn org yg bakal terjerat ngan llki nih... aku xtau ramai mana dah pmpn yg dia da buat.. cuma aku geram.. sorg llki.. tugas mlndungi wanita.. tp mncabuli hak sorg wanita..
dan cara paling senang nak tckle pmpn adalah melalui fb.. siyes2.. sapa yg tulis status berpisah, xlama kemudian tulis status bercinta balik.. laki2 cmni suka amik kesempatan terhdp sorg pmpn yg kecewa dgn bf.. tolonglah.. aku kesian tgok hangpa pmpn2 sume.. jaga akhlak.. jaga tngkah laku.. dan selidik dgn sapa kamu kapel tuh.. kalo dia mmbawa kamu ke arah mksiat.. tolong lah berhenti.. sbb kamu hnya tmbah dosa2 kamu dan mndekatkan diri kamu ke arah mksiat..

dan pasal pakai tudung.. sambungan dari hal ari tuh.. kalo dah bertudung.. tolong labuhkan tudung kamu sume.. pdgn mata llki xleh lari dari dua tmpat... dada dan punggung.. so.. nak salahkan llki tgok???? salahkan diri kamu yg sedia mmberi aset scara percuma kpada mereka..kamu marah kalo org tgok.. tp kamu tuh.. kalo tutup.. pndgn llki terbatas.. so.. sbb WANITA ITU SNDR ADALAH FITNAH.. sbb tu disebut dalam hukum jinayah hudud sndr.. PENZINA PEREMPUAN, PENZINA LAKI2, JIKA DISABITKAN KESALAHAN, MAKA HNDAKLAH KAMU HUKUM MEREKA DGN 100 KALI SEBATAN..
kenapa ayat tuh bermula ngan pmpn? sbb pmpn adalah punca kpd mksiat mata.. Allah jadikan pmpn ni special.. pndgn mata llki terhdap kamu adalah pndgn2 nfsu.. so.. berjaga2.. yg dtg kepada kamu di akhirat kelak adalah mmpersoal kenapa kamu dedahkan.. jgn harap kamu sume terlepas.. dan jgk llki.. Allah suh kamu jga pndgn mata.. dan tnggulah pembalasan kelak.. Allah akan  balas bnda2 ni sume ngan azab2 Allah..
nauzubillah............


7 respon masam manis:

Lea Isnawi said...

errr aku jugak lelalki cmtu

kesian kat bini dia

ShahzCudin said...

"yg penting aku gmbira" kait ati aku baca ayat ni..bertaubat la sentara waktu masih ada..aku jd kn bnde ni iktibar..

L said...

urmmm... sdih baca,,,

silap link smlm... hehhe

jom baca kejap..=)

http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

~SaL IjOu~ said...

ilek aje jwbnye si lelaki tu..sgt bersimpati ngn wife dia..~ (--")

L said...

biler nk update ag?? huhu

jom baca kejap=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

sUe UnniE;) said...

cam harem tol laki tu. tapi tu la..kalu xde pmpuan yg layan takkan jadi kot.

ctk said...

msih ada lgkah lelaki yg nk jd pelindung pompuan? em igt makanan ke nk try2,,,

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger