Sep 19, 2011

di sebalik kertas putih

krek..krek bunyi sliding door dibuka. seorang lelaki berpakaian agak kemas dengan baju di dalam seluar dan berkasut menjengah di muka pintu. "bagi kertas satu!!", laungnya. walaupun kemas tetapi kelihatan comot. barangkali dia bekerja sebagai mekanik kenderaan berat di kedai sebelah.

"nak kertas apa??"

"bagi lah kertas 6x4 sekeping" balasnya lagi.

"kejap"

perempuan yang berbaju kurung biru bertudung hitam itu terpinga-pinga. 'apa yang dia nak sebenarnya?'bisiknya di dalam hati. tanpa berlengah terus menuju ke arah seorang lelaki berbadan tegap beperwatakan menarik berdekatan dengannya. belom pun sempat membuka mulut, lelaki itu menghulurkan sehelai kertas yang penuh dengan tulisan di setiap muka surat. "bagi kertas ni kat dia. orang tu tak sihat. jangan dilayan sangat". "owh.."sedikit terkejut dan tanda baru mengetahuinya.

selepas kertas dihulurkan, lelaki yang dikatakan kurang sihat itu berlalu pergi sambil meneliti kertas yang diperolehinya bagaikan dia memahami setiap patah perkataan di situ. keadaan kembali hening. selang beberapa jam kemudian, lelaki tersebut yang dipanggil 'orang gila' oleh orang sekeliling datang lagi. dia menghulurkan kertas yang diberi tadi dan meminta kertas lain. kertas bertukar tangan ibarat suatu perjanjian antara dua ceo berlaku....TAMAT


itulah yang berlaku kat aku tadi..kelakor jugak..comel jek si majnun tu..mntk kertas then bgi balik dengan arahan yang aku tidak fahami. kertas yang diberi balik itu ada lukisan petak2 dan beberapa nombor.


hari ni banyak benda berlaku..hari ni jugak aku dapt col dari CIMB bank gtau aku dapat interview untuk jawatan Relationship Manager yang aku apply kt jobstreet. aku pon tak tau skop jawatan tu apa. dia gitau interview 22hb. then ada lah dia tanya sikit2(speaking, tergagap2 aku..dh r bi fail) bile aku graduate, kerja ke tak, aku cakap kerja parttime jg cc (nampok benor nipunyer) pdahal kerja sampai tak da cuti pon. sebelum tu banyak gak lah dia tanya, aku pon tak ingat sampailah dia tanya sal lesen dan kenderaan.last skali dia tanya da lesen ke tak. then aku jawab ada tapi aku tak da kenderaan. terus dia ckap, "ok, this job is not suitable for u". waaaa..sedih jugaklah. tak da rezeki kan..insyaallah ada lah yang lebih baik tu. amin.

banyak yang aku nak cakap tapi kan korang borink lak nak baca panjang2...aku pon xsedap mata memandang law entry panjang sangat.



to be continue lah...




Photobucket

2 respon masam manis:

ctk said...

hehehe...ape kes ngan org laki kurang sihat tu..maybe kuat bermain kontrak :D

baru je nk tumpang epy dapat paggilan CIMB tuh..tut2 xdapat..hehehe

chiLleD...!! said...

tu lah..kuat sangat sampai "pusing habis"

alhmdulillah gak tak dapat..jwatn tu salesman jer..nama jer gah..hehe

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger