Aug 25, 2011

baju raya awak berape pasang tahun ni??

salam..tinggal beberapa hari jer lagi nak raya kan..biskut raya dah tersedia dalam balang, lagu raya dah berkumandang, kad raya pun dah bertukar tangan..

entry kebanyakan blogger pon berkisar sal raya..paling banyak sal kad raya. ingat lagi tak apa yang selalu di tulis dalam kad raya masa kecik2 dulu??

jom tengok...

  • awak apa khabar??
  • awak buat apa tu??(kayu gaharu, kayu cendana, sudah tahu bertanya pula..ngah baca kad raya la wey..hehe)
  • baju raya awak dah siap ke belum??
  • brape pasang baju raya awak tahun ni??
  • baju raya awak warna apa??
  • biskut raya awak buat sendiri atau tempah??
  • banyak ke awak buat biskut tahun ni??
  • awak buat biskut apa??
  • awak target brape banyak duit raya tahun ni??
tu antaranya lah kan..bile engat balik, nak gelak tergolek pon ada...punya penuh kad raya tu..meriah..padahal kawan tu depan mata jer..lagi tak leh blah, mintak alamat kawan kemudian pos..membazir jer..tengok adik-adik aku sekarang, pos pakai tangan jer.

tapi sekarang, bila dah besar, dalam kad raya tulis jer "Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin". ringkas jer kan..dah xmeriah macam masa kecik2 dulu.

tapi tu kira beruntung lagi lah kan..paling sedih, sekarang lansung dah tak dapat kad raya..



psst:apasal cam banyak jer??


Photobucket

14 respon masam manis:

mocha pearl said...

a ah.. cmnilah gaya tulis kad raya zaman kecik2.. kelakar plak ingt balik... huhu... selamat hari raya gak.. :)

Kisah Mawe said...

igt lagi dlu.. siap mintak ngan kawan suh hantar kad raya.. haha..

Tukang Karut said...

hoho... terasa kebongokan masa kecik2 dulu tulis kad raya macam tu...

Tukang Karut said...

hoho... terasa kebongokan masa kecik2 dulu tulis kad raya macam tu...

H.J said...

biasanay pompuan la yang post kad raya macam tu..aha

RinnAzrinah said...

jangan lupa 'pecah kaca pecah gelas, habis baca harap balas'... hahaa

chiLleD...!! said...

mocha pearl
kelakar kan..tengok kad raya adik2 teringat zaman kecik2 dulu..malu jer..hehe

kisah mawe
aah..siap bagi alamt..=P

tukang karut
haha

h.j
bukn budk pempuan jer..laki pon ada..xnk ngaku letteww

rinnazrinah
aah..yang tu kt mka surt sebelh..=)

kakiDimulut said...

aku punya kad rye masa kecik2 dulu besar2 gedabak.kwn sekampung pon aku hntr ikot pos.adoi.mesti kwn2 aku ingt lg.malu sehh nk g rye umah dorg..wakaka.

cik sue ;) said...

stu kad raya penuh. tulisan nak warna warni. pastu stompok kat knan, kiri, ats, bwh. HAAH.

Lea IsNaw! said...

betul2
dulu semangat je tulis mcm2
kdg2 sampai tampal duit seposen lagi

hehe

jeBateja said...

kawe pun lama tak dpt kad raya...dapat pun dari pusat zakat jerk....yg tukang pos tu pun...sure den tak kenal dia...dia tak kenal den....ahakz

chiLleD...!! said...

jebateja
ahakz..terbaik r jebat..yang tak knal pon bg kad raya kt jebat..=)

NOOR FATIN said...

ayat last sekali, jangan main mercun tau. nanti beraya kat hospital. hahaaha

chiLleD...!! said...

noor fatin
dulu2 kish cdera main mercun xsehebat skrg..jd xmsukkn ayat tue..hehe

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger