Jun 19, 2011

gunakan kamus dengan betol

salam...

korang tau tak pe itu dictionary?alaa..dictionary lah..tau tak cra gunanya??ni nak cerita ni..ada suatu kejadian selepas asar petang semalam.aku suruh adik aku cari meaning 'ate'..dy pun cari lah..setelah beberapa ketika, "kakak..kakak..maksudnya lihat"..aku giler terkejut dengar..setahu aku, setakat aku belajar dari tadika sampai sekarang, 'ate' brmaksud makan (or telah makan)..sah! adik aku xreti tengok kamus..aku gelak guling2 smbil bagitahu ahli kuarga yang lain..lepas puas gelak, aku marah dia..sebabnya dah drjah 4 tapi guna dictionary pon masih fenim2 lalat..huh


adik aku sebenarnya jumpa 'ate lihat eat'



gambar dri encik GOOGLE





Photobucket

8 respon masam manis:

NOOR FATIN said...

haha dia keliru la tu..

LiFe KaMi said...

haha dia baca yang mula2 je patut le lain..
takpe nanti besar dia mesti pandai..:)

Solehah said...

sepatutnya dia cakap lihat eat..

jeBateja said...

cisss...tak baik gelak kan org taw....dosa....ahakz....

chiLleD...!! said...

@NOOR FATIN
macmana xkeliru, org suh tengok kamus pun malas..=)

chiLleD...!! said...

@life kami
tu lah pasal..memg terkejut dibuatnya..harap2 pandai lah..=)

chiLleD...!! said...

@solehah
tapi dia ambil yang mula2 jer..=)

chiLleD...!! said...

@jebateja
dah mtk maaf dah ngan dia..adatlah belajar..kena gelak tu prkara biasa..ahakz

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger