Feb 4, 2011

.::kini berjauhan::.

salam
alhamdulillah...aku sekarang dah da kt kulim. sampai dalam pukul 3.30 kt sg petani then mak sedara ak datang amik dan smpai kulim dalam pukul5 sbb banyak singgah kedai sebelum sampai umah..
hurmm..masih merindui umi ayah, adik2 kt kampung*kampung k???*
trharu giler pagi td..sebelum naik bas, aku peluk cium umi..yang tu dah bese lah..tapi kali ni ayah pon peluk dan cium gak aku..trharu seyhhh..
ni dah kali kedua ayah wat camtu sebelum aku naik bas..first aku peluk dia msa raya tahun lepas..sebb aku teringin sangat2 bermanja dengan ayah..
dh lama xwat camtu sejak aku dh besar panjang ni..
atas nasihat seorang kaunselor, aku try dan alhamdulillah semakin baik..ayah pon dah tak teragak2 nak peluk anak pempuan dy ni..
aku tak nak nanti aku menyesal bila dah trlambat..ayah dh tua..umi pun..so, aku nak hargai saat2 yang ada ni..
aku harap umi ayah panjang umur..diberikan kesihatan yang baik, fikiran yang sihat, diberi kekuatan tuk beribadah...


Ya Allah, ampunilah dosaku dan kedua ibu bapaku dan peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku di waktu kecilku..amin

jadilah anak yang soleh dengan berdoa tuk kedua ibu bapa kita..anda semua pon jangan lupa doakan kedua ibu bapa yer..


semoga kita semua menjdi anak yang soleh kepada ibu bapa kita..

AMIN




*gambar hiasan*



Photobucket

9 respon masam manis:

JIJI YU said...

member akua de cakap..kite mnumpang kaseh parent kite untuk terus hidop..tapi deorang menumpang kaseh kite..untuk meniti sisa dan baki2 kehidupan..

chiLleD...!! said...

sayunye hati bile bca komen jiji..lg teringat kt mak ayah..huk3

NOOR FATIN said...

rindu sgt2 kat kulimmmmmmm!! wuuu

neesa said...

amin insyaallh

chiLleD...!! said...

@NOOR FATIN
mai lah..hehe..sy da kt sini pon bukn leh kuar..he

jeBateja said...

Ko ni....buat aku sedih plak...teringat mak ayah kat kampung....pehhhh

cik 18 said...

hep, kite mungkin malu2 nak peluk abah...tp kita try jugak..
sebab kita tau, abah pon jeles gak sebab kita asyik peluk mak jer...

startlah memeluk ayah dari sekarang...heehe

chiLleD...!! said...

@jebateja
memg motif nk bg sedih pon..law jebat sedih, mknanya objektif dh tercpai..=)

cept2lah jenguk mak ayah kt kg selagi diorg msih ada ni..jgn smpai trlambt..waktu tu mnysal pon dh tk guna..=)

chiLleD...!! said...

@cik 18
btol tu..memg agak mlu2 sbb kita dh besar pnjng..ank pempuan lak tu..tp sbnrnya kita ngn ayah saling inginkn hubungan yang begitu..inginkn hubngn mcm hubngn kita dengan mak..dn alhmdulillah skng dh terbiasa dh..syukur sgt2..hrap pasni adik2 pon ikot skali..=)

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger