Jan 1, 2012

jika dia sudah tertulis untukmu~

Aku nak ucapkan thniah buat sahabatku.. akhirnya akan ke jinjang pelamin. act betol x eja jinjang tuh?? aku sndr xpasti.. hahaha.. cam pelik je~ haihhh..!!

Engkau berjuang di jalan Allah.. jalan untuk mncari kemanisan iman dan islam.. jalan di mana engkau rasa diri engkau begitu dekat dgn Allah.. maka Allah hadiahkan seorg bakal isteri yg sgt cntik.. penuh dgn sifat keibuan.. kalo diikutkan rupa.. mmglah semua org berkata tidak layak.. tp Allah itu. Maha Adil.. engkau berjuang di jalan Allah demi mencari kerdhaanNya.. Maka Allah berikan hadiah seorg isteri yg bakal mghiasi hidupmu..

ingt shabatku, engkau kawen dgn seorg insan yg bnyak perangainya.. terlalu bnyak kerenahnya... degil.. suka boros, akan melawan cakap engkau satu hari nnt tp sabarlah.. jalan perkhwinan itu tidak mudah.. Allah permudahkan jodohmu maka akan diuji engkau dari sudut perkhwinan itu sndr.. Saidina Umar Al-khttb,, garangnya sperti singa mmbaham rusa di medan perang dan diamnya seperti kayu apabila berhadapan dgn isterinya.. maka kata saidina umar " tahukah engkau wahai sahabatku, mngapa aku diam bila isteriku membebel dan berkata2.. maka ssungguhnya dialah org yg mnjaga aku, dialah org yg melahirkan zuriat buatku, dialah permaisuri yg mndampingi diriku, dan dialah yg menemani aku di malam tidurku.. apa salahnya aku berdiam apabila dia berceloteh, apabila dia selesai, maka dia sndr akan diam".. contohilah saidina umar.. sifat lembutnya sebagai seorang suami telah diberikan ganjaran yg begitu besar oleh Allah..

tidak kah kamu tau.. ssungguhnya wanita itu adalah ciptaan yg terbaik bg Allah selain llki. dijadikan wanita dari tulung rusuk yg bengkok.. utk mmperlihatkan tulang itu sgt rapuh.. mereka sgt degil dan apabila kamu berkeras.. dia akan patah.. maka jagalah isterimu dgn baik.. sabarlah dgn segala perangainya. sesungguhnya llki yg bersabar dgn kerenah isterinya dijnjikan pahala yg lumayan dari Allah.. jadilah ketua keluarga yg baik.. mnjadikan isterimu taat kepada Allah lebih dari segala2 nya.. aku mndoakan yg terbaik buat perkhwinan mu.. dari jauh ku pohon doa.. selamat pngantin baru wahai sahabatku.. semoga engkau berjaya mnmpuhi ujian2 yg mndatang dan janganlah bersedih di atas ssuatu ujian itu, sesungguhnya yg bersama2 dgn engkau itu adalah Allah~

4 respon masam manis:

cimöt said...

barakallah...chill out ngan chilled bile lagi??

hehehehe

chiLl Out...!! said...

Hahaha.. insyaallah~

L said...

hoho. insyaallah kita ada jodoh..

Jom baca kejap =)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/iman-kita.html

ctk said...

semoga dia akan bahagia...giliran kamu plak chill yer :D

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger