Oct 8, 2011

nikmat dunia~

korg tua atau muda?? aku muda lg
baru umur 15 tahun
hahahaha.. yelah sgt.. nih..
nih.. korg yg sebaya ngan aku.. atau muda sket.. atau tua sket
atau tua uzur.. macam2 la.. asal korg idup.. jgn la lnggar batasan agama k
aku ni bukan pe.. td aku dapat cter.. seorg saudara kita.. sebngsa dan seagama..

da "kawen" kat oversea.. ko ngaji tnggi2.. duk kat U yg top 10 in the world.. 
hahaha.. bngga jgk masuk U tuh.. haih.. ni bukan apa yg aku nak cter..

weyh.. boleh x korg kawen awal kalo da xtahan sgt..huhuhu
llki salah.. pmpn pon salah..
llki?? kalo sygkan pmpn tuh.. jgn biarkan dia sesat.. jgn jahanamkan hidup dia.. jgn korg buat sstu yg mnhncurkan kehormatan yg ada pada diri dia

dan pmpn.. kalo korg bermaruah.. jaga adab korg.. tutup mana yg patut.. jgn layan bnda plik2 ngan bf... dia bukan suami kamu.. haduh.. 

dua2 salah.. sbbnya llki xleh kawal diri.. dan pmpn lebih murah myerahkan khormatan yg ada.. jaga apa yg bernilai utk diri kamu.. ia adalah utk suami... semua sekali adalah utk suami.. nih bg bf pegang2.. bg bf sentuh2.. bg bf "ringan2" kan kamu.. llki ni.. bila xdpt mronta2 nak.. bila da dapat.. tinggal je pmpn tuh.. tu sume kena ingt.. jgn ingt llki tuh sygkan korg kalo korg bg apa yg ada kat diri korg.. 

haih.. dunia2~

*mumbling..lalalalala*

5 respon masam manis:

ctk said...

bila da dpt ditinggalkan..huhuhuh..arap2 lau da kawen x cmtuh kan :)

LiFe KaMi said...

didunia ini kalau akal dikuasai nafsu maka terjadilah perkara2 maksiat..
harap kita sentiasa mendekati diri pada Allah SWT supaya tidak terleka..

H.J said...

haish..betul tu..betul sangat apa yang tuan belog ni bgtau...jangan jadi macam tu yer

cimOt said...

yuppppppp..exactly true!!!

~SaL IjOu~ said...

mau kongsi satu puisi lam simpanan:

Tatkala kelopaknya mekar,
Mawar itu sudah berakar di balik jendela ini,
merah adalah nyalaan bahagia,
tanda keberanian ceria membara,
jalinan cantik buat si bunga,
kerana di sebalik sana...
sang kumbang sudah sedia menanti,
utk hadir menyeri madumu,
berwaspadalah wahai si mawar,
kitaran hidup tetap dlm janji-Nya,
bunga dipuja sewaktu kembang berseri,
sesudah layu terbuang sepi~

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger