Aug 29, 2011

suatu kesyukuran~

aku memulai ramadhan tahun ini dengan satu tekad, dgn niat2 utk aku penuhi sempena ramadhan..
suatu bulan yg di dalamnya penuh keberkatan oleh Allah SWT.


Bulan Ramadhan itu awalnya rahmat, pertengahannya keampunan dan pengakhirnya adalah kemerdekaan (dilepaskan) dari neraka.

Alhamdulillah.. suatu tnda syukur dari hambaMu yg sgt kerdil.. ramadhan kali ini berlalu dgn cemerlang.. apa yg telah diniatkan dalam hati semuanya dapat disempurnakan pada ramadhan kali ini.. suatu tnda kepuasan dari hambaMu yg lemah, yg hnya memulai suatu perkara dgn niat, dan melalui hari2 ramadhan dgn penuh tekad dan istiqomah..

aku percya bhwa ilmu dalam islam itu tidak cukup mmbawa manusia itu ke syurga..

ilmu berserta amal mndtgkan rahmat dari Sang Pencipta yakni Allah SWT terhadap kita..

ramadhan hampir berlalu, titis air mata mula berderai menandakan takutnya seorg hamba terhadap ketentuan pencipta

SEMPATKAN AKU BERTEMU RAMADHAN YG AKAN DTG..???

ayah aku skrg sudah mula menangis.. sudah mula bertnya soklan2.. bmbg tahun ini adalah kali terakhir dia bertemu ramadhan, suatu bulan yg mulia, anugerah Allah buat kita terutama umat nabi Muhammad SAW.

Ya Allah, sekiranya hari ini adalah hari terakhirku melihat dunia ini, kau berikanlah kesempatan buat aku, pnjangkanlah umurku dalam beribadat, supaya aku sedia bertemu dgn Allah, Pencipta ku dgn penuh rasa syukur.
dan sekiranya aku dipanjangkan umur, pnjangkanlah jua umurku dalam beribadat, dan berikanlah kesempatan buat aku, utk beribadat dalam bulan ramadhan terutama di malam lailatulqadar yg akan dtg, suatu mlm ykni malam yg lebih baik dari 1000 bulan. amin~

sO, ramadhan sudah hampir berakhir. mybe hnya tnggal sehari sebelum kita mnymbut Hari Raya Eidul Fitri.. selamat hari raya buat semua, maaf zahir dan batin.. smoga ramadhan tahun ini juga merupakan ramadhan terbaik buat kita.. dan jgk hari raya tahun ini juga merupakan hari raya terbaik buat semua. suatu pesanan..... akhirilah syawalmu dgn puasa 6 hari..

Dari Abu Ayyub radhiyallahu anhu, “Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: Siapa yang berpuasa Ramadhan dan melanjutkannya dengan 6 hari pada Syawal, maka itulah puasa seumur hidup.”
(Hadits Riwayat Muslim 1984, Ahmad 5/417, Abu Dawud 2433,At Tirmidzi 1164)
















2 respon masam manis:

Lea Isnawi said...

sedih bace entri

moga dapat berjumpa lagi pada ramadhan akan dtg..

NasQ said...

semoga panjang umur bertemu ramahan lagi...

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger