May 30, 2011

driver teksi dan librarian

salam..selamat pagi

hari ni terbabas lagi..masa balik kerja semalam ada satu cerita.gaduh ngan pakcik teksi..whoahaha

pakcik teksi: PT

PT:"kijo manno?"
kitorg:"praktikal kt pustaka"
PT:"pastu jaga pustaka lah?"
kitorg:"hoo lah"
PT:"aku gak penin lalu..ngaji gapo sapa masuk u, pdahal jago pustaka jah pon..susun je lah buku tu atas rok buku.susah gapo"
aku:"susah jugak pok cik..buke sene..ngaji sapa nk pech palo"
PT:"acu royak teh gapo gak hok payoh sangat tu?"
aku(kwan aku sorang lagi dh terdiam):"nak susun buku tuh ado caro dy pok cik..buke buleh susun lagu tu jah"
PT:"lahh..susun je lah..hok ore pinje sokmo gak letak stepak(setempat)..hok ore tk pinje gak letak tepak lain pulak"
aku:"pok cik, ore loni guna komputer doh..hok tu lah hok kito blaja pon"
PT:"gak..susah gapo nak blaja komputer?guna j lah..pelik sungguh..pelek2(sambil geleng kpala)"


kemudian da sorang lagi penumpang naik..kebetulan kitorg stu tempat kerja..pakcik teksi pun mula lagi..bukan nama sebenar, kak za.

kak za: KZ

PT:"kijo putaka jugak ko?"
KZ:"hoo"
PT:"lamo doh ko?"
KZ:"lama jugak lah"

ntah cmne pak cik tu persoalkan lagi kitorg punya course..so, kak za perjelaskan sedikit sebnyak pe yang perlu..

PT:"bese ore hok masuk u ni hok profesional..hok nk jdi doktor,loyar, engineer"
aku:"pokcik, kalu kami ni tak dok, pok2 loyar, dokto sume2 tu xleh nk cari buku..kami lah hok tulung susun buku ko pok2 dio..bru lah pok2 dia mudah nk cari buku..pah gak buleh lah ngaji..pahtu gak buleh jd doktor loyar namo lah"

terus pakcik tu diam...tau pun..ingat kitorg ni bukan profesinal k??skdar cop buku k??bukan senang tau nk tubuhkan sebuah perpustakaan tuk kegunaan anda semua..



psst:cctv bergerak da separuh hri j kt sini hri ni..yeay2..hehe




Photobucket

14 respon masam manis:

NuraienZ said...

adoi...sakit palo molep layan pok cik tu...ambo senyap meta dalam texi mati akal nak jawab...byk auta la pokcik tu... we're proffesional la.... eee geram weh...gud job wan!!!!

JIJI YU said...

hahaha..gak pokcik uh..kijoey gapo dok kecek banyo tidok kato gi buat kijo nyo..

NOOR FATIN said...

adess. mcm perlekehkan aje. xtanya ke anak dia tu apa, doktor ke lawyer. haha. sabar je la. masing2 ada rezeki masing2. asalkan keje yang halal kan. :)

wan said...

haha.semua orang ada peranan dalam dunia Ilahi ini. cuma sedar atau tidak sahaja. :)

chiLleD...!! said...

@ain
meme pon..penin sungguh nge pokcik tue..putar jugak..putar jugak..payoh nk wi dy pehe..hehe

chiLleD...!! said...

@jiji yu
kijo drebar teksi..

chiLleD...!! said...

@noor fatin
anak dy ckgu kt sabah..lepasan usm..

chiLleD...!! said...

@wan
btol3...kalu diver teksi tu xde, ak pon xleh nk blik umah..hehe

jeBateja said...

waahhhhh...kawe pun tak taw ni...ini baru taw ni....ahakz

chiLleD...!! said...

@jebateja
seb baik taw..nak kena karate jebat ni..hehe

jeBateja said...

tu dia....org keja kilang..mana taw hal2 mcm tu...ni hah...hang bgtaw...baru le taw....ahakz

Miss Sunshine said...

org tua... memang tak faham... tapi pakcik ni.. bukan setakat susah faham, tapi degil nak faham.. huhu

chiLleD...!! said...

miss sunshine
pakcik tu sajer jer nk pertikai..hampeh tol

tzmlt said...

hahha, pokcik sumakk!!:)

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger