Feb 14, 2011

MONOLOG

salam...

ni hao. hao jiu bu jian..ni hao ma??*terbabas ke Taiwan*

hurm..sebenarnya aku tak tahu nak tulis apa..bukan tak da idea tapi tak da jiwa nak tulis menulis ni..tp aku juga tak nak blog ni dibiarkan sepi..

aku nak santai je lah hari ni..entry yang tidak berilmu..

dua hari ni aku tak da mud nak buat apa2..kesannya keje bertimbun menagih perhatian aku..tapi, ini lah aku...bila keadaan semacam ini melanda, aku jadi tak keruan..

aku tak tahu pe yang aku rasa sekarang..gembirakah aku?? sedihkah aku?? menyesalkah aku??
atau lansung tak rasa pape?? aku jadi bingung
apakah tindakan aku betol???bagaimana jika salah??mungkinkah menyesal seumur hidup atau aku mendapat kebahagiaan?? macam2 yang ada dlam fikiran aku..bingung..cukup bingung..

aku, bila berdepan dengan suasana begini, selera makan aku juga turut membawa diri..argh...aku bingung lagi..nasi tak mugkin jadi santapan aku di kala begini...saluran esofagus ku tak mahu menerima..sudahnya suapan2 terakhir ku hampir ditolak keluar..makan malam ku hanya dihidangkan dengan buah..aku puas..aku kenyang..

tapi itu cerita semalam..hari ini pun sebenarnya lebih kurang sama..cuma hari ini aku lansung tidak menjamah nasi..ini semua kerana emosi..emosi, kalau tidak dikawal dengan betol, syaitanlah yang jadi rajanya..ini yang aku tidak mahu..sesungguhnya hati aku benar2 dikotori..

aku sendiri tidak tahu apa yang perlu dibuat..emosi menguasai diri..hati sekeras batu..ego melabuhkan tirainya..malu tidak bertempat..fikiran jadi kacau bilau..tak mugkin aku dapat bertahan....




Photobucket

12 respon masam manis:

rizwan's sweetheart said...

ke mana selera makan kamu membawa diri?

chiLleD...!! said...

owh..selera makn saya bawa diri ikut tuan umah ni http://wanfeedahoney-myendlesslove.blogspot.com/..hik3..jgn mrah yer kak..gurau j noo..hehe

JIJI YU said...

muehe..kalo tak rase aep2 tu dah mati rase la kirenye ek

Kisah Mawe said...

rileks2.. tenangkan fikiran.. ;)

Izan Ishak said...

alahai...napa ni chilled? makan buah banyak2 takpe lah...jgn sampai tak makan lgsg ye~

LiFe KaMi said...

bahaya ni nant kesihatan terganggu, tarik nafas dalam2, selalu lah berdoa kepada Allah SWT..:)

jeBateja said...

wehhhh...kalau hang tak selera makan.....hang pas kat aku wehhh...aku tlg habis kan...ahakz

chiLleD...!! said...

@JIJI YU
yelah tu kot..uhuk3

chiLleD...!! said...

@Kisah Mawe
alhmdulillah dh tenang..=)

chiLleD...!! said...

@Izan Ishak
tu lah kak izan, bile xde selra mkn nsi, mkn buah bnyak2..lg baik dr mkn jajan~~

chiLleD...!! said...

@Life Kami
i'Allah..terima kasih..=)

chiLleD...!! said...

@jebateja
ops..jebat terlmbt..law gtau awl leh diprtmbngkn gak..skg selera mkn sy dh kembali normal..hehe

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger