Aug 13, 2010

sOlat..

hahaha.. ni kisah rekaan ye.. aku ni bukan apa.. aku ni bukan la baik sgt pon.. aku cuma manusia bese2 yg nak kata comel tu, xla sgt,

nak kata xckup sifat tu, xjgk, ckup la cuma berpnykit je..hek3..

sbnrnya nak cter ttg solat..

aku ni da mcm naik heran dgn org xsolat ni.. bukan la nak ckp aku ni ckup solat tp lama2 aku makin rasa nympah... nak cam org x suka nak solat ni senang je. nak2 kalo dia berkulit putih...


senang gler... muka kusam nak mati... sgt kusam.. gelap ada nur len tau.. gelap xde nur cam hang pergi cOnteng warna kelabu kat muka ssOrg..


aku bukan nak ngtuk org tp sbg pringtan... jgn la xsolat, sbb mmg nmpak sgt tau.. mula2 ok je.. tp lama2 muka makin kesat dan kusam.. mmg nmpak cam normal...


aku leh jgk la puji org yg free hair tp xsolat... penah je aku jumpa mmg budak pmpn punk habis la.. mata celak, rmbut cacak2.. pmpn tu.. bukan llki.. tp sjuk je mata aku bila tgok dia g amik wudhuk.. kjdian ni terjadi apabila aku nak tggu bus kat dataran syahbandar KT.

weyh.. solat la kawan2 aku... aku bukan apa.. org ckp xcapai hidayah lg.. ni bukan soal hidayah atau x.. ni soal kwjipan kamu.. bkn tggu dapat hidayah k.. adeh.. ada tu berpura2 solat... bila dalam bilik cam nak solat, hmpar sejadah.. aku kuar je bilik.. ttba tertnggal kertas.. masuk balik la kan.. cuba teka dalam brapa saat.. xsmpai 5 saat kot.. tgok2 kawan aku tu da lepak atas katil.. weyh.. ngan aku leh la ko nak pura2.. tp depan tuhan, cner ko nk jawab kan..

ni sorg lg kawan aku jgk.. yg ni pmpn.. muka mmg putih.. skrg kelat kesi aku tgok.. nek seram tgok muka dia.. bukan nak ngumpat.. tp nak bg pgjaran.. weyh.. bnda ni dbnarkan Islam tau.. jgn ckp aku salah k.. bljr agama cukup2 sblm nak btulkan pndgn aku ttg tguran ni sbb aku da dgr lbh dari 5 org ustaz cakap bnda ni... bermula tyme stdy week.. act kitorg mula stdy week awal la kan.. 3 mggu lagi awal... kbnyakan duk kat lib.. ntah la.. nak kata aku nympah.. tu mmg btol.. org len uzur jgk.. tp xpenah kot aku dgr org uzur 30 hari berturut2.. huh.. mmg kaki derma darah ni.. aku bukan apa.. kawan dia.. org KL la kan.. nmpak cam liar, free hair jgk.. tp masuk waktu solat, dia ikut kitorg solat kat masjid... tp, yg sorg ni dgn muka slamba je dia duk kat ctu.. hari demi hari..


mula2 xde la aku nak pasan sgt sbb kita kenal kaum hawa kan.. tp bila smggu berlalu, kawan2 aku yg len mula tnya aku "eh, dia xsolat ke?"
aku pon jawab mybe blum smpai masanya kot... 2 mggu berlalu.. kawan2 aku mula stat ngumpt.. aku cam malas nak dgr la org ngumpt tepi aku kan.. tp aku wat derk je.. mggu ketiga... pon sama.. last2 mggu keempat.. mggu exam.. mmg sah.. xsolat.. peringtn. xde surau kat lib kitorg.. yg paling dekat adalah masjid. dan kitorg mula pasti yg dia xsolat..

dalam ati aku berbisik.. patutlah muka dia jd truk cmtu.. aku mmg ckp siyes.. mula2 dia dtg cini, nagn gmbar skrg.. kalo tgok gmbar korg akan terkejut.. dari sputih2 dia jadi sekusam2 nya... gelap dalam putih..

pngajaran.. org akan ngumpt kita kalo kita wat bnda yg len dari yg len.

solat lah.. ssngguhnya solat itu tiang agama

dan jgnlah terlalu rasa diri ni hidup lama kat dunia.. bila sakit mula nak solat.. taubat.. elok tp korg kena qada solat tu.. bukan pakat nak tnggal gtu je tau..

dah la.. mula la solat.. ati aku xsakit sbb dia xdengar nasht tp ati aku sakit sbb kwjpn kita dia tnggal.. aku bukan org yg baik sgt.. tp aku cuba nak btulkan kawan2 aku spy ramai2 kiat masuk syurga..

0 respon masam manis:

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger