Aug 29, 2010

awek giler besi a.k.a amik kesempatan

hek3... ada sesuatu yang nak dikongsikan bersma korg..


ttg kapel jgk.. bnda ni berlaku kat sekeliling aku la...

tp di bulan pose ni..cam ngumpat lak kan..

adeh..bukan pe.. ada satu psgn ni.. llki sgt baik.. ada kete la kan.. n then yg paling peliknya.. da jd cam laki dah.. bukan pakwe dah.. sbbnya.. antar dan amik llki tu yg wat... even leh je dtg klas jalan kaki, but still suh bf yg antar... kadang2 cyan tgok bf dia.. mlumlah.. muka cam ngtuk2... tp still bgun antar awek g fakulti... penah je aku tnya.. nape x jalan kaki?

jawapan simple jek.. "alaaa,, da pakwe aku ada kete, apa guna jalan kaki"

weyh.. aku bukan nak kutuk.. aku just diam.. xjawab pape. cuma aku plik.. adakah snggup korg buat pakwe korg cmtu.. buat2 gadis2.. tolonglah fikir.. bukan sume bnda kita leh amik kesempatan.. sbb bnda tu sgt mnyusahkan org len.. terpksa berkejar2 antar kita..

fikirlah.. jika kita berada di tempat dia.. apa perasaan dia.. pasti dalam ati kecik dia sakit ati? knapa aku ckp cmtu.. sbb kadang2 kita nak privacy dan xsuka org amik kesempatan even awek sndr..

ada org jawab... leks la.. pakwe kan.. bila lagi nak tolong makwe kan.. hello.. ni bukan pasal tolong.. ni soal paksa.. ayat yg bese dengar " cepat lah amik, org da tunggu lama ni, pnat dah"

ea.. da r suh org..paksa dan marah2 lg... act llki kena la tegas sket dalam hal ni.. aku stju ngan pendapat kawan aku yg sorg ni.. llki la kan.. dia cakap " bukan sume bnda kita kena ikut awek kita, kadang2 bnda tu ada patut, ada x patut, just fikir sbb kita yg akan conduct fmly suatu hari nnt, ada tempat kita tolong, sstgh tempat kita kena biarkan dia wat sndr... kalo aku. aku xmo awek aku paksa smpai cmtu skali.. ckuplah skdar aku sndr ada mud nak antar.. if xde mud, jalan kaki sndr.." aku stju.. if bini.. ko kena jaga... kena amik, antar dia g keje.. tu tnggjwb korg sbg suami.. kalo BF, kena fikir lebih sket... mklumlah.. anda sbnrnya dalam keadaan tersepit tnpa anda sedari..


sekadar untuk renungan... hanya memeriahkan petang2 yg indah..


0 respon masam manis:

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger