May 4, 2010

kegilaan rmai


haaaa.. kali ni aku nak korg tgok satu cter tau... nnt aku ulas cter ni tau.. sbb aku da tgok smpai episod 16... hurmm.. skrg aku bg korg baca synopsis cter ni

ehem2..ia berbnyi begini...


Adamaya sebuah drama moden yang diinspirasikan daripada sebuah filem popular I’m Not Single yang turut dibintangi oleh pelakon handalan lain seperti Faizal Yusop, Diana Amir, Dian P Ramlee, Mustapha Kamal, Hafizudin, Hamidah Wahab, Puteri Mardiana dan ramai lagi.

Drama yang mempunyai 23 episod ini diterbitkan oleh MIG Production Sdn. Bhd. Adamaya hasil nukilan istimewa Feroz Kader dan skripnya ditulis oleh Zarihah Hassan pasti menjadi pilihan seisi keluarga untuk ditonton sambil menjamu minum petang.

Sinopsis Adamaya:
Perkahwinan adalah suatu ikatan suci manakala cinta sejati menuntut pengorbanan. Begitulah yang terjadi terhadap Adam, 24 tahun (Hussein) dan Maya, 21 tahun (Lisa Surihani). Adam kelulusan undang-undang tetapi lebih cenderung kepada fotografi. Maya merupakan pelajar universiti tahun kedua dalam bidang insuran. Ibu bapanya mengambil keputusan mencarikan..
Klik readmore untuk download/view video

suami yang dapat menjaganya kerana mereka terpaksa bekerja di luar negara selama lima tahun. Adam ialah pilihan terbaik kerana ibu bapa mereka bersahabat baik.
Adam menurut kehendak ibu bapanya kerana tidak mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya membantah kerana mempunyai kekasih hati, Dani (Faizal Yusup) tetapi selepas dipujuk oleh ibu bapanya, dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju. Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka.
Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering bergaduh. Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?


.......
skrg masa utk aku ulas cter ni... cter ni asalnya aku mmg xmo tgok la.. sbb aku mmg xsuka cter melayu... tp sejak aku tgok adnan sempit.. aku mula rasa... "eh, ada kualiti jgk cter melayu ni..even cOpy.. kira bes jgk lah"

ramai org tgok cter ni sbb
....
....

kata pmpn llki to cOol.....

kata llki plak pmpn tu cntek...
...
der... cntek xcntik, cOol xcOol pon mmg bukan awek ngan pakwe korg pon kan.. so, tgok diam2 sudah...hahaha

sibuk je nak ulas pasal pelakon kan.. ni nak cter pasal ulasan cter ni...
bg aku kan... ummm.. cter ni agak mnarik jgk la.. jgn korg sbut adnan sempit the series.. aku mmg nyampah gler r... xsama cam movie dan sgt2 xbes...
weyh... apa la aku ni..cakap nak ulas ttg cter ni.. tetiba masuk adnan sempit lak..hahaha


ok lah kawan2...
cter ni bg aku... umm.. bgus jgk la... tp... mula2.. aku percaya tau.. kelembutan llki mmpu mncairkan sseorg pmpn..hurmmm

siyes aku percaya ttg bnda tu... tp kan.. apa yg xbes cter ni bila episod di mana si.. apa ke nama la pmpn tu..aku pon da lupa2..mklumlah.. da tua kan...

ish3....

ok2.. lisa surihani dan merangkap sbg maya tu mmg da wat aku nympah..
hish.. aku bukan emo..tp cam benci ngan realiti kehidupan skrg..

bukan shj llki... pmpn pon sama je skrg... bukan nak ngutuk kaum2 adam dan hawa kat malaysia...
tp.... kejadian tu mnjadi2 skrg...


dan siyes aku nyampah... bila ada suami, mula mngimbau kmbali kisah cnta mOnyet binti kera..
mula angau bagai botol plastik dimasuki lipas....

mula berangan2 seperti mmiliki kilang IKEA sbesar planet pluto...
weyh der.. aku bukan nak buat cter.. just aku xsuka bila keadaan cmtu...


ada org cakap kat aku.. "weyh..cter je pon..pesal ko siyes sgt"

weyh kawan2... cter tu wat aku rasa gram tau.. sori, bukan kat plakon tp kat masyrakat kita skrg.. makin mnjadi2....

aku bukan lah org yg penting cam Obama, aku bukan lah org sekaya Bill Gates, aku bukanlah presiden planet bumi nak pikirkan sume ni..

tp aku sOrg islam der.. aku pikir demi kesejahteraan manusia kat muka bumi nih.. sape lah aku yg sibuk2 sgt nak tulis pasal ni kan...


aku ni cuma manusia sebesar bOtol dOwny, swangi haruman bunga taik kambing, ati sekeras besi meteor yg terhempas dan dikutip oleh NASA dua tiga ari lepas, nasib baik aku sempat amik jgk besi tu sket, wat knangan.... dan aku ni manusia yg dilahirkan penuh sifatnya ibarat bgai mnatang mnyak yg pnuh.. adeh.. pekebndanya peribahasa aku tuh... xde kaitan lgsg...


xde2..aku just nak tgok fmly2 hepi.. tu je.. sperti family aku, family semut dan lebah2 yg bersarang kat tepi bilik aku ni... shuh ko lebah, mmbahayakan idup aku je...

dan yg paling penting, sOrg isteri atau suami, telah dilahirkan pnuh dgn tnggjwb..nak2 kaum adam... adamaya..hahaha

bukan la.. kaum adam means kaum yg berhormon testerone secara majoritinya.. yg sifatnya mmpunyai dua bijik mata, dua telinga, dua tangan, dua siku, dan bulu idung di kdua2 belah lubang idungnya...

haa...tu ciri2 kaum adam.. kaum ni pnuh ngan tggjwb... dari mak ayah, isteri, anak2 dan jgk kereta motor kat umah...hehe

dah r..malas dah nak mmbebel ni.. ulas cter pastu ulas masyrkt plak.. adeh... penat bnOr naip nih...

just jaga lklok suami isteri, dan kalo dah berpnya tu.. dah2 la kaco.. merosak idup org leh je.. chOw.....


0 respon masam manis:

 

(c)2009 masam manis kehidupan. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger